vrijdag 26 maart 2010

Google AdWords

Een logisch vervolg op mijn vorige post over SEO is Google Adwords.

Iedereen kent ze wel de gesponsorde koppelingen rechts naast en boven de normale zoekresultaten in Google. Met dit advertentieprogramma van Google, is het mogelijk om online vindbaar te worden op basis van relevante zoekwoorden. Meer informatie op de site van Google Adwords.



Je kunt tegenwoordig geen tijdschrift openslaan of er valt een AdWords-voucher uit. Ik heb er de afgelopen 3 weken al weer twee thuis ontvangen. Voor vijftig euro gratis advertentiekliks, wie wil dat niet? Het enige dat je hoeft te doen is het aanmaken van een AdWords-accounts. Bibliotheken hebben veel tijdschriften in hun collectie dus grote kans dat er regelmatig wel een gratis voucher bijzit ;-) Handig om in ieder geval ervaring met deze manier van online adverteren op te doen. En wie weet als de resultaten positief zijn een gedeelte van het promotiebudget hier voor in te zetten.

Hoe ga je te werk? Google zelf heeft hiervoor een eigen handleiding maar wil je meer weten dan is het misschien toch raadzaam om er een boekje over te lezen zoals bijvoorbeeld: 'Scoren met Google Adwords'. Jammer genoeg niet te vinden in bibliotheek.nl. Misschien wel veelzeggend.

Ik kan me dus bijvoorbeeld voorstellen dat we met  Bieblink gaan adverteren bij Google. Of om het maar eens dichter bij huis te pakken. We gaan in de nabije toekomst met ebooks beginnen in Centre Céramique en gaan dan bijvoorbeeld adverteren met de woorden 'gratis' en 'e-books'. Als ik die zoekopdracht in toets in Google zie ik nu drie gesponsorde links. Wellicht staan we hier in de toekomst ook wel bij ;-) In mijn ogen is Google Adwords in ieder geval het proberen waard om online daar aanwezig te zijn waar ook onze vaste maar ook zeker onze nieuwe klanten zich bevinden.

Geen opmerkingen: