maandag 6 september 2010

Centre Céramique op Google Maps

Centre Céramique heeft al een eigen website en we zitten zelfs als op diverse sociale media zoals Twitter, Facebook en Hyves. Steeds meer (mobiele) internetgebruikers zoeken echter op basis van hun locatie. Goed zichtbaar zijn op Google Maps is dus belangrijk.

Hoe raak je nu goed zichtbaar op Google Maps? Door gebruik te maken van de gratis mogelijkheid om een bedrijfsprofielpagina aan te maken op Google Places.

Hoe werkt het?
Om te starten heb je een Google-account nodig. Daarna kun je een omschrijving toevoegen. Google toont ook meteen hoe het er op de kaart gaat uitzien. In het geval van Centre Céramique klopte dit niet helemaal en heb ik die handmatig aangepast. Vervolgens zoekt Google of er al een gelijknamige organisatie op de ze locatie voorkomt. Dit was gelukkig niet het geval zodat ik de organisatienaam kon claimen. Daarna heb ik extra informatie toegevoegd zoals openingstijden, betalingsopties en een tweetal foto's.

Tenslotte moest ik kiezen hoe Google de gegevens gaat checken. Men wil namelijk zeker weten dat ik de 'eigenaar' van Centre Céramique bent. Dit checken kan per telefoon, per sms of per briefkaart. Ik heb voor het laatste gekozen. En ja wel hoor binnen 2 weken ontving ik een briefkaart van Google op mijn werkadres. Op deze briefkaart staat een pincode waarmee ik het organisatieprofiel op Google Places kon activeren. Daarna duurde het nog even voordat de profielpagina echt actief werd.




Hoe vind het publiek ons?
Wie onze locatie wilt leren kennen, tikt bij Google 'Centre Céramique' in en klikt dan op maps of zoekt meteen op Google Maps. Men krijgt dan onze organisatie op een kaart te zien. De locatie is eventueel te bewaren, men kan een routebeschrijving krijgen, gebruik maken van streetview en nog veel meer. Klikt men op 'Meer informatie' dan belandt men op de bedrijfsprofielpagina.

Resultaten?
Google levert ook statistieken. Zie hieronder voor de resultaten van de afgelopen maand. Zeker niet slecht denk ik. Tijd dus om ook onze filialen toe te voegen via Google Places.




















Deel|

Geen opmerkingen: