zaterdag 1 mei 2010

Berichtje voor al mijn pupillen - Labels toevoegen aan blogposts en meer....

Ik zie dat jullie al goed vooruit gaan. Ga zo door! En volgens mij hebben jullie er ook plezier in (en dat is nog veel belangrijker). Vanaf volgende week vrijdag ben ik met vakantie en dan zal Jurn de honneurs waarnemen.

Het viel me trouwens op dat niemand van jullie je berichten taggen (een soort trefwoord). Bij Blogger heet dit overigens 'labels'. Labels zijn handig als het blog over veel verschillende onderwerpen gaat. De lezers kunnen dan namelijk kiezen of ze alle berichten willen bekijken of bijvoorbeeld alleen de berichten over dansen. Of over politiek, of over breien of waar je maar over schrijft. Als je een teamblog hebt, kun je elk lid een eigen label geven, zodat je eenvoudig alle berichten van één bepaald lid kunt lezen. Maar je kunt labels natuurlijk voor elk gewenst doel gebruiken. Zie ook het onderstaande filmpje waarin Blogger goed wordt uitgelegd. Duurt het je te lang schuif dan meteen door het filmpje tot 4:58.



Of bekijk dit korte filmpje



Geen opmerkingen: